25.12.13

Φως και Σκοτάδι των Χριστουγέννων...

Φως και Σκοτάδι των Χριστουγέννων...
.


=============================.

Άρθρο του Κ. Δ. Δημητρακόπουλου στο Χριστουγεννιάτικο τεύχος του ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΤΥΠΟΥ. 
ΘΑ ΠΑΜΕ ΣΤΟ ΡΕΒΕΓΙΟΝ;


Η λέξη είναι Γαλλική (reveillon) και σημαίνει «η αγρυπνία την παραμονή των Χριστουγέννων»!
Μία «αγρυπνία» τελείως άγνωστη μέχρι πρότινος, τουλάχιστον στη Χώρα μας! Μπορεί αυτό να συνέβαινε την παραμονή της Πρωτοχρονιάς σε κάποιους που αγρυπνούσαν με το φαγητό και κυρίως με την χαρτοπαιξία, όχι όμως και τα Χριστούγεννα που είναι ήμερα νηστείας, αλλά και συμμετοχής στη Θεία Λειτουργία που γίνεται πολύ ενωρίς το πρωί (5.30 π.μ.) και τη Θεία Κοινωνία.
Τώρα η «αγρυπνία» αυτή δεν γίνεται βέβαια στους Ι. Ναούς αλλά στα διάφορα νυχτερινά κέντρα διασκέδασης, τα εστιατόρια και τα κοσμικά σαλόνια, γιατί οι άνθρωποι αυτοί δεν εορτάζουν πνευματικά την εορτή και δεν προσφεύγουν στον τεχθέντα Σωτήρα του κόσμου, αλλά την εορτάζουν κοσμικά, γι' αυτό και την εκλαμβάνουν ως αφορμή για... περαιτέρω «ξεδόματα», γλέντια παντός είδους και ξενύχτια! Και μάλιστα με μεγαλύτερες δόσεις και με «έκτακτα» προγράμματα για να συνειδητοποιήσουν ότι κάτι ιδιαίτερο συμβαίνει, διαφορετικό απ’ τις άλλες ήμερες. Θεέ μου!
Είπε κάποιος απ’ αυτούς σε δημοσιογράφο:
«Είχαμε πάει για ρεβεγιόν στο νυχτερινό κέντρο... Αφού φάγαμε και διασκεδάζαμε με το πρόγραμμα του κέντρου, στις δώδεκα παρά ένα, σβήνουν όλα τα φώτα και φαίνονται μόνο στην πίστα πολλά αναμμένα κεριά. Και τότε βγαίνει ο εκφωνητής μ' ένα πλατύ χαμόγελο για να αναγγείλει: «Κυρίες και κύριοι, χρόνια πολλά, γεννήθηκε ο Χριστός... Κι αμέσως άρχισε η ορχήστρα να παίζει τα κάλαντα και μετά το "χιόνια στο καμπαναριό" κι όλος ο κόσμος από κάτω να τραγουδάει και να χειροκροτάει συνεπαρμένος..."
Έγραψε εφημερίδα μεγάλης κυκλοφορίας υπό τον τίτλο: «Αμαρτωλές νύχτες τις άγιες ημέρες»: «Εν αρχή ην το άσμα και για τις νύχτες των εορτών. Τραγούδια πίστας, τραγουδιστές φίρμες, ποτά, φαγητά και λουλούδια. Προπαντός να τηρηθεί ή παράδοση! Για την Αθήνα της νύχτας ο λόγος, λοιπόν, μία νύχτα που μπορεί να μη είναι και τόσο άγια…»
Και μία άλλη υπό τον τίτλο «Χριστούγεννα όλε!...» έγραψε:
«Έχετε γιορτάσει ποτέ χορεύοντας σάλσα; Έχετε υποδεχθεί τον νέο χρόνο σε ατμόσφαιρα Κούβας; Μήπως οι γιορτές είναι μία καλή ευκαιρία να γνωριστείτε λίγο καλύτερα με το ταγκό; Και τελικά πώς είναι να κάνει κανείς Χριστούγεννα με οριεντάλ υπόκρουση;».
Άραγε ποια η διαφορά από τις καθαρά ειδωλολατρικές εορτές της προ Χριστού εποχής, όπως τα Βρουμάλια, τα Σατουρνάλια, τις Καλένδες κ.λπ.; Δεν αποτελούν τα ρεβεγιόν καθαρή συνέχεια ή και αναβίωση εκείνων; Θα το πούμε καθαρά. Δεν είναι δαιμονικά;
Τι σύμπτωση κι εδώ! Και το ρεβεγιόν ήρθε κι αυτό στη Χώρα μας με την μαζική καθιέρωση του Χριστουγεννιάτικου δένδρου και του αποκαλουμένου «Άϊ Βασίλη» (του γνωστού προϊόντος της Coca Cola), δηλαδή τις δεκαετίες του '50 και του '60 και μάλιστα στις πολυτελείς αίθουσες των ξενοδοχείων! Στις δεκαετίες του 70 και του '80 μεταφέρεται στα σπίτια φίλων ή συγγενών! Και από την δεκαετία του '90 την «υπόθεση» αναλαμβάνουν πια τα... νυχτερινά κέντρα!
Μετά απ’ αυτό, και για όσους θέλουν να κάνουν ρεβεγιόν στο σπίτι, η... αγορά προσφέρει τα πάντα για να διευκολύνει, λέει, τα πράγματα. Έκτος από τα φαγητά, διατίθενται από οργανωμένα γραφεία ακόμη και ζωντανές ορχήστρες, οι όποιες μισθώνονται για μία νύχτα, όπως ακριβώς και τα γκαρσόνια!
Και χίλια δύο άλλα γίνονται για ή κατά την λεγόμενη «βραδιά του ρεβεγιόν»! Μήπως αύριο θα υποκαταστήσει ακόμη και το όνομα των Χριστουγέννων; Καθόλου απίθανο, αφού καταργήθηκε ή ουσία τους!
Ναι, και οι Χριστιανοί θα εορτάσουν με το παραδοσιακό Χριστουγεννιάτικο τραπέζι. Όμως αυτό θα είναι το μεσημέρι, μετά τη θεία Λειτουργία των Χριστουγέννων, μετά τη θεία Κοινωνία, μετά τη λήξη της νηστείας και τέλος πάντων μετά τον πνευματικό εορτασμό.
Λοιπόν, καλοί μου φίλοι, αυτήν ακριβώς την αγρυπνία τού ξέφρενου γλεντιού κατά την παραμονή των Χριστουγέννων την προωθούν τόσο πολύ, ώστε στο τέλος εμείς οι Χριστιανοί να αισθανόμαστε ότι δεν κάνουμε καλά που αποτελούμε την παραφωνία, ακόμη δε και να νοιώθουμε μειονεκτικά ή ως... κομπλεξικοί!
Δεν τούς προβληματίζει καθόλου, βλέπετε, αυτή η τόσο μεθοδευμένη προσπάθεια που γίνεται, προκείμενου τα πράγματα να είναι τα ίδια τελικά, με εκείνα της προ Χριστού εποχής! Δεν σκέπτονται δε, ούτε κι αυτό το πολύ απλό: Άραγε γιατί ο Χριστός γεννήθηκε;
Κ. Γ. Παπαδημητρακόπουλος

[Περισσότερα βλέπετε στο βιβλίο μας «ΟΧΙ ΣΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ Ν. ΕΠΟΧΗΣ»]



ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ     « Ν Ε Α   Κ Α Ι   Π Α Λ Α Ι Α » 



ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ
ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ
    
« Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ
ΣΤΟ FACEBOOK
        
« Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

 Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

neakaipalaia@gmail.com
=
Σ Η Μ Α Ν Τ Ι Κ Η   Σ Η Μ Ε Ι Ω Σ Η :

Η αναδημοσίευση ύλης από το "ΝΕΑΚΑΙΠΑΛΑΙΑ" σε άλλα ιστολόγια, έντυπα κ.λπ., είναι απολύτως ελεύθερη εφόσον δεν αλλοιώνεται και αναφέρεται η πηγή της.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι εμείς συμφωνούμε ή εγκρίνουμε όλες τις δικές τους απόψεις.


Η αγνωμοσύνη του ευεργετηθέντος...

Η αγνωμοσύνη του ευεργετηθέντος...
.
.
Το "Αγιορείτικο Βήμα" έγραψε τα εξής:

Προ εκπλήξως βρέθηκε ο ΄΄εξομολόγος΄΄ του  ''Αγιορείτικου Βήματος''  χθες το απόγευμα στον  Ιερό Ναό του Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτου στο Κολωνάκι. 

Μόλις είχε τελειώσει  η ακολουθία του εσπερινού.  Συνεχώς  στον Ναό εισερχότανε  πιστοί για να ανάψουν ένα κερί και να προσευχηθούν.
Ξαφνικά, άκουσα φωνές μέσα στον Ναό,. Γύρισα πίσω μου και αντίκρυσα τον νεωκόρο να διώχνει από τον Ναό μία νέα κοπέλα που ζητιάνευε. Δεν ήταν τσιγγάνα ούτε αλλοδαπή. 


΄΄Φύγε από εδώ ......΄΄, είπε στην νεαρή γυναίκα  με σπαστά ελληνικά ο αλλοδαπός νεωκόρος που όπως ενημερώθηκα λίγο αργότερα, κατάγεται από την  Αλβανία. 

Η κοπέλα ρώτησε πότε και αν δοθεί κάποια βοήθεια από την εκκλησία ενόψει των χριστουγέννων και προκάλεσε την απαράδεκτη αντίδραση  του νεωκόρου.

Αγαπητοί προϊστάμενοι του πάνσεπτου Ιερού Ναού του Αγίου Διονυσίου,προσέχετε  τους ανθρώπους που εργάζονται εκεί διότι αν τέτοια φαινόμενα επαναληφθούν οι ευθύνες θα ανήκουν σε εσάς...


Ο Χριστός είναι αγάπη και σε όσους έχουν ανάγκη πρέπει να δείχνουμε περισσότερη ανοχή. 


Αλλά εδώ δεν υπάρχει ούτε  ΑΓΑΠΗ ούτε ΠΟΛΙΤΙΣΜΌΣ! 
... 
Τα σχόλια δικά σας... 


ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ     « Ν Ε Α   Κ Α Ι   Π Α Λ Α Ι Α » 



ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ
ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ
    
« Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ
ΣΤΟ FACEBOOK
        
« Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

 Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

neakaipalaia@gmail.com
=
Σ Η Μ Α Ν Τ Ι Κ Η   Σ Η Μ Ε Ι Ω Σ Η :

Η αναδημοσίευση ύλης από το "ΝΕΑΚΑΙΠΑΛΑΙΑ" σε άλλα ιστολόγια, έντυπα κ.λπ., είναι απολύτως ελεύθερη εφόσον δεν αλλοιώνεται και αναφέρεται η πηγή της.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι εμείς συμφωνούμε ή εγκρίνουμε όλες τις δικές τους απόψεις.


Κληρικοί - Εφοπλιστές: Συμμαχία...

Κληρικοί - Εφοπλιστές: Συμμαχία...
.
.
Και οι δύο ομάδες ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΟΥΝ 
σε βάρος του λαουτζίκου... 
Το λευκοφορεμένο σινάφι των ναυτικών πουλάει "ταξίδια σε επίγειους παραδείσους"... 
Το μαυροφορεμένο σινάφι των παπάδων πουλάει "ταξίδια στον παράδεισο, μετά θάνατον"... 
=
«Ουαί εις εσάς, γραμματείς και Φαρισαίοι, υποκριταί, διότι περιέρχεσθε την θάλασσαν και την ξηράν διά να κάμητε ένα προσήλυτον, και όταν γείνη, κάμνετε αυτόν υιόν της γεέννης διπλότερον υμών.»
( Ματθ. 23:15 )        

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ ΤΟ     « Ν Ε Α   Κ Α Ι   Π Α Λ Α Ι Α » 



ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ
ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ
    
« Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ
ΣΤΟ FACEBOOK
        
« Τ Υ Χ Ι Κ Ο Σ »

ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

 Αν και δεν δημοσιεύουμε σχόλια,
λαβαίνουμε υπόψη μας ό,τι και αν μας στείλετε στη διεύθυνση:

neakaipalaia@gmail.com
=
Σ Η Μ Α Ν Τ Ι Κ Η   Σ Η Μ Ε Ι Ω Σ Η :

Η αναδημοσίευση ύλης από το "ΝΕΑΚΑΙΠΑΛΑΙΑ" σε άλλα ιστολόγια, έντυπα κ.λπ., είναι απολύτως ελεύθερη εφόσον δεν αλλοιώνεται και αναφέρεται η πηγή της.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι εμείς συμφωνούμε ή εγκρίνουμε όλες τις δικές τους απόψεις.